Plug-In Marshall® Bluesbreaker 1962
-
Un combo emblématique qui a changé le son de la guitare blues/rock.
En 1966, dès les premières notes de l'album Blues Breakers with Eric Clapton de John Mayall, il fut évident que le son clair de la guitare rock ne serait plus jamais le même. L'approche agressive de Clapton et sa sonorité pleine et chantante faisaient découvrir au monde le splendide son d'un ampli Marshall poussé dans ses derniers retranchements.
Développé par Softube – et disponible exclusivement pour les systèmes UAD-2 et les interfaces Apollo – le plug-in Marshall Bluesbreaker 1962 est la première émulation du légendaire combo 2x12 employé pour cette session qui a fait date. Ce n'est pas qu'une émulation experte de ce classique britannique presque introuvable, c’est aussi un excellent système offrant de remarquables prises de son à plusieurs micros, pour composer les sonorités d'ampli avec la perfection du studio.Utiliser votre Apollo avec la technologie Unison™ pour enregistrer au travers de la seule émulation authentique de Marshall Bluesbreaker 1962 – sans latence
Ré-amplifier des pistes déjà enregistrées avec n'importe quel système UAD-2
Élaborer des sons d'ampli ayant la perfection du studio avec quatre micros et trois combinaisons de microphones différentes – à FET, à lampe et dynamique
Peaufiner vos sons de guitare avec 50 presets de Tony Platt, le mythique ingénieur du son d'AC/DC
Exemples Sonores
UAD Tones & Techniques
Featuring the Marshall 1962 Bluesbreaker plug-in
La seule vraie émulation de Bluesbreaker
Pour la modélisation du légendaire Bluesbreaker, Marshall a prêté aux ingénieurs de Softube un combo série 1 entièrement d'origine de 1962 – issu de la même série que le combo utilisé pour l'historique session de Blues Breakers. Softube a soigneusement émulé les haut-parleurs alnico, le circuit de trémolo et la double section de puissance KT66 de cet ampli évalué à plus de 30 000 $.
Les sons Marshall typiques…et plus encore
Avec son baffle open back et sa capacité à « ponter » les entrées pour créer des sons lampes de grande puissance, le plug-in Bluesbreaker est capable d'aller plus loin que l’overdrive « Claptonien ». Des sons clairs qui résonnent aux riches textures à la limite de la saturation, le Bluesbreaker est également à l’aise dans les styles pop et country.
Capturé par une légende
Le producteur/ingénieur Tony Platt a enregistré quelques-uns des sons Marshall les plus emblématiques jamais couchés sur bande – notamment dans Highway to Hell et Back in Black, les grands albums d'AC/DC. Softube a fait appel à M. Platt pour capturer de magnifiques simulations de baffle et de microphones à l'aide de ses techniques d'enregistrement émérites et récompensées par plusieurs disques de platine. Vous pouvez choisir parmi 50 presets conçus par Tony Platt, ou confectionner vos propres sonorités.
Mixez trois microphones soigneusement positionnés
Déployez la section Channel Strip du plug-in et composez vos sons avec la tranche de console qui offre un panoramique, un égaliseur graves/aigus global et une commande de niveau pour chaque microphone, permettant un réglage précis – à l'enregistrement ou au mixage. Peu importe le genre ou le type de guitare, vous disposez de tonnes d'options de modification, des sons pris ponctuellement avec un simple micro jusqu'aux hurlements sonores magnifiquement restitués par l'ambiance de la pièce.
Technologie Unison™ pour d'authentiques sons Bluesbreaker
L'interaction des micros de votre guitare avec l'étage d'entrée d'un ampli est cruciale pour restituer le son et les sensations offerts par l'amplificateur. Avec la technologie Unison d'UA, les micros de guitare des utilisateurs d'Apollo disposeront d'exactement la même charge d'impédance que s'ils étaient branchés à un Marshall Bluesbreaker vintage — une caractéristique que l'on ne trouve que sur les interfaces audio Apollo.
“The Marshall Bluesbreaker 1962 plug-in is beautifully designed, easy to use, and sounds great. Having a classic guitar amp in my arsenal is awesome, and the channel jumping feature is a great touch.”
– Jacknife Lee (R.E.M, The Cars, Snow Patrol)Avis clients
C. Oppold
12 décembre 2023
Breaking Blue
This has been great for tracking quick demos with a lot of flava. The sound manipulation with the different mics is excellent. Lot of different tones available here. Worth it, for sure....
En lire plusT. Hodson
10 décembre 2023
Yep
Sounds great! Throaty and doesn’t get mushy on the low notes. Yay! Partners well with 1073 pre/eq.
En lire plusP. Wyer
5 décembre 2023
Deep rich sounds
Love this plug in, really warm and rich. Takes single coils very well, have to do some tweaking with Humbuckers but sits so well in a mix. Wish I bought it sooner!
En lire plus -
Caractéristiques Principales
Émulation parfaite de l'ampli combo vintage de référence Marshall Bluesbreaker 1962 avec trémolo, fabriqué en 1965
Sélection et placements des microphones réalisés par Tony Platt, capturés aux Strongroom Studios à Londres
Presets spécifiques réalisés par Tony Platt et l'expert des produits chez Marshall, Chris George
Trois combinaisons différentes de microphones possibles — à Lampe, FET et Dynamique
Quatre micros séparés par configuration, deux de proximité et deux de pièce
Tranche de console comprenant des faders de panoramique et de volume pour chaque micro
Contrôle direct de l'étage de gain et de l'impédance physique en entrée grâce à la technologie Unison
-
Avis clients
Marshall® Bluesbreaker 1962
S. Spirin
This amplifier sounds terrible
If you want to play with gain through this amp, you’ll be disappointed. On the third string, you’ll get an unwanted overtone, like an inaccurate octave pedal. Listen closely, and you’ll hear that unpleasant resonance. I do not recommend buying this plugin. It sounds awful.
A. Cauchie
Clapton is god
See above
A. Cauchie
Clapton is god
See above
D. Ballantyne
Sounds nothing like the UA demo
This plugin is not fit for purpose. As A. Siegler commented, "What you hear on the UA site and what you actually get are two different things." The tonal balance is so bottom-heavy that even with extreme EQ adjustment it is unusable. There is not one single preset that sounds like a decent DI, let alone the mic'd presets which sound like they were recorded in a tunnel. I will gladly uninstall/deactivate this plugin in exchange for a refund, but I'm not holding my breath. Until UA offers a 14-day trial on all of its products I will not be buying any more Apollo/Unison amp sims.
C. Oppold
Breaking Blue
This has been great for tracking quick demos with a lot of flava. The sound manipulation with the different mics is excellent. Lot of different tones available here. Worth it, for sure.
T. Hodson
Yep
Sounds great! Throaty and doesn’t get mushy on the low notes. Yay! Partners well with 1073 pre/eq.
P. Wyer
Deep rich sounds
Love this plug in, really warm and rich. Takes single coils very well, have to do some tweaking with Humbuckers but sits so well in a mix. Wish I bought it sooner!
j. paredes
Increíble
He tenido uno y la emulación es muy buena
K. Péter
Pretty good
nice, not harsh, many optioms for the mic placement, really useful tool. The result strongly depends on the quality of the input hardware. Mine is RNDI, so the result is really good. Only con is the big dsp usage .
R. Studio
Bluesy tones
Good but it takes some time to find the brightness of the sound.
J. Williams
Great value! Great Blues Tones!
Unlike U2 I have finally found what I’m looking for. The tones one can achieve with this plugin range from sweet blues to dirty and super clean with loud and fat tones. The clean presets are my favorites and I use these everyday for practicing and recording.
c. rosario
Another Great Amp
Needs to be used on the right application
A. Siegler
Marshall Bluesbreaker 1962
I'm so disappointed with this plug-in. Got a good price on this plug-in, however, the amp sounds and the presets are all muddy and distorted. Played with it for hours and never got a good clean sound. What you hear on the UA site and what you actually get are two different things. I bought this plug-in based upon what I heard on the Demo site. Maybe I'm missing something. Same thing with the 57 Fender Amp.
J. Maasakkers
Marshall® Bluesbreaker 1962
Simply one of the best virtual amps I've ever heard.
S. Ramsey
Clapton, eat your heart out.
Who am i kidding but with this amp plugin its like owning the real deal amp. I can find the sounds i like, usually clean with mild breakup and I am happy.
I. Finney
One Of The Best
Simply one of the best virtual amps I've ever heard. Stunning.
S. Patterelli
What's up with this one?
I don't like to give bad reviews. Usually someone gives a bad review when they expected something unrealistic and it didn't happen for them. I really like UA products but I'd like to know what processing they use in their videos. Almost every preset for this plugin sounds muddy and dark. I've even gone online to the video and tried to match the settings on the screen to my setup with the same type of guitar. I can get close but mine still doesn't sound as bright. I've owned and used real Marshalls and most of the time they're brighter than you need. With this plugin, even if you crank the treble and presence, and lower the bass, it's still too dark. The Marshall sound is there, but it sounds like there's a piece of foam stuck in front of the speaker. There's plenty of stellar reviews from people, so once again, maybe I'm missing something...
A. Molinari
Great Amp!
Look like real amp! Very beautiful to use!
A. Onortac
Another Softube wonder!
Very well made plugin, close to the original Bluesbreaker tone… If you’re looking to add “woman tone” to your arsenal, look no further!
A. Lund
Only does one sound, but does it better than any other plugin
I have been searching for an old school Marshall sound with plenty of low end and this is the only plugin that I have found capable of this. Does not have the "fizzy" high end that makes it sound digital. The room mics do a better job than adding a convolution reverb to a dry plugin. Not very flexible, but I do not need it to be.